postheadericon Konkurencja w budownictwie

Konkurencja na rynku nieruchomości jest bardzo duża, a przynajmniej zachowanie przyzwoitych wyników sprzedaży mieszkań wymusza na deweloperach podniesienie kosztów na wszelkiego rodzaju promocję oraz reklamy proponowanych mieszkań. Największe firmy deweloperskie w ubiegłym roku zanotowały wzrost kosztów sprzedaży przy jednoczesnym spadku ilości sprzedanych nieruchomości. Stad też cała branża za swój główny cel stawia sobie zwiększenie sprzedaży i nakładów na reklamę swojej działalności. Ciężko zresztą deweloperom postępować inaczej skoro rynek nieruchomości jest tak nasycony, a konkurencja nie maleje. Stąd też bardzo nie racjonalnym by było obcinać marketingowe koszty. Większość deweloperów swoje reklamowe działania o reklamę i marketing w internecie. Wiąże się to jednocześnie z marginalizacją na wydatki reklamowych na promocję rynku nieruchomości w bardziej tradycyjnych przekaźnikach medialnych.

Tego rodzaju zmiana mentalności deweloperów przejście reklamy nieruchomości do internetu wiąże się z bardziej skutecznym dotarciem do właściwej grupy odbiorców. Dodatkowo działalność reklamowa musi być zintensyfikowana, ponieważ wraz z końcem roku zakończył się rządowy program pomocowy Rodzina na Swoim, a dodatkowo banki niechętnie udzielają kredytów. To wszystko razem zebrane powoduje, że deweloperzy muszą tworzyć promocje w miejscach sprzedaży nieruchomości oraz położyć nacisk na komunikowanie się z potencjalnym klientem i do tego właśnie służy internet. W końcu coraz większa liczba ludzi do przeglądania ofert sprzedażowych nieruchomości wykorzystuje właśnie to medium. Stąd nie dziwi, że analitycy sugerują nawet znaczne podniesienie kosztów na tego rodzaju reklamę. Jeśli zatem firmy deweloperskie chcą utrzymać się na tynku nie mogą zbagatelizować tych prognoz, bo obecny rok może być nawet jeszcze gorszy odnośnie sprzedaży niż lata ubiegłe. Zatem walka o klienta na rynku mieszkań zaczyna się na dobre na wielu frontach. Na tynku pozostaną tylko te firmy, które umiejętnie będą potrafiły połączyć ogólnie cięcia kosztów z wzrostem wydatków na reklamę swojej działalności.

Komentowanie wyłączone.